duminică, 17 aprilie 2011

Ulei de motor OEM, longlife

La inceputul anilor '90 multi producatori de autovehicule si, implicit de echipamente originale (OEM inseamna "original equipment manufacturer") au considerat ca normele API  pentru ulei de motor nu erau in totalitate compatibile cu necesitatile propulsoarelor produse de ei. Astfel ca marii producatori de autovehicule europeni si-au creat propiile norme de ulei de motor, pe care le-au numit standarde OEM.

ulei de motor


Cele mai cunsocute sunt normele VW 50*.** din cadrul grupului VW si Mercedes-Benz MB22*.** . Alte standarde europene de ulei de motor intalnim la diviziile europene ale lui General Motors, Opel, Vauxhall si SAAB, normele WSS de la Ford, ulei de motor special BMW si standardele BMW Longlife, Porsche, grupul PSA Peugeot - Citroen, etc. Grupul GM are o norma speciala de ulei de motor pentru Chevrolet Corvette, 4718M, standard valabil in America de Nord, si fiind satisfacut de Mobil 1.

In ziua de azi au aparut foarte multe tipuri de ulei de motor, unele "specializate" in folosirea indelungata (longlife). Astfel un motor pe benzina din grupul VW poate rula pana la urmatorul schimb de ulei pana la 2 ani sau 30 de mii de km iar unul diesel pana la 2 ani sau 50 de mii de km. VW (504.00), BMW, GM si PSA au standardele proprii de ulei de motor longlife.

ulei de motor


Datorita faptului ca propulsoarele din ziua de azi au nevoi diferite, producatorii lor recomanda doar  folosirea unui ulei de motor creat dupa standardul OEM. Astfel, acesti producatori nu mai fac referire la standardele API si nici la vascozitatea SAE. Se fac doar anumite referiri la standardele ACEA dar, in majoritatea cazurilor, acestea se refera doar completari de urgenta cu ulei de motor si nu in cantitate mai mare de jumatate de litru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu