vineri, 15 aprilie 2011

Ulei de motor: standardul ILSAC

ILSAC inseamna International Lubricant Standardization and Approval Comitee si este o institutie care, de asemenea, stabileste standarde pentru ulei de motor. Introdus in 2004, GF-4 se aplica pentru normele de vascozitate la un ulei de motor din categoria SAE 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 si 10W-30.

ulei de motor


In general, ILSAC lucreaza cu API la crearea celor mai noi specificatii pentru cele mai noi uleiuri de motor pentru motoare pe benzina, ILSAC adaugand extra-cerinte pentru testarea economiei de combustibil.

Un test cheie pe care ILSAC il efectueaza si care este, de asemenea, o cerinta API, se numeste Sequence IIIG si implica functionarea pe o perioada de 100 de ore, in continuu, a unui motor de provenienta GM, cu o capacitate de 3.8 litrii, arhitectura V6, ce dezvolta 125 de cp, 3600 rpm, cu o temperatura a uleiului de 150 grade celsius. Astfel, conditile de lucru sunt mult mai aspre decat cerintele API pentru un ulei de motor obisnuit. Asta se intampla deoarece masinile moderne imping temperatura de lucru a unui ulei de motor la peste 100 de grade celsius, in mod frecvent. Si ne referim aici la masinile de provenienta europeana si japoneza, unele din ele avand motoare supra-alimentate, majoritatea cu motoare mici si putere foarte mare.

Testul pentru ulei de motor IIIG este cu 50% mai dur decat vechiul IIIF, folosit in normele API SL si GF-3. Orice ulei de motor care poarta emeblema de aprobare API, fabricat dupa 2005, este aprobat conform ILSAC GF-4.

ulei de motor


Un nou set de specificatii pentru ulei de motor GF-5 a aparut in octombrie 2010. Astfel industria de ulei de motor are 1 an la dispozitie (pana la 1 octombrie 2011) sa isi alinieze produsele la noile cerinte, intrucat ILSAC, dupa acea data, nu mai ofera certificare GF-4.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu